Pages

Tuesday, July 13, 2010

Burger Mantap Batu 9, Hulu Langat.


Hello, hawau u?
"petikan dr abg kasim"

Dengan itu, memulakan mukadimah untuk episod Terjah Makan kali ini, aku sebagai crew TM yg bertugas pd haritu membawa laporan tentang kedai burger yg menarik minat aku selama ni. Antara yg ter'best'la yg aku penah jumpa. Nyum2..i like street burger. So pada yang lapar pada malam ni, aku rase baik korang terjah kedai mamat ni..
chek it out.

Stall burger yang aku pn x tau namenyer ni terletak di tengah2 pekan bt 9, hulu langat, otw g sungai congkak tu la.. bersebelahan balai polis. Gerai yg beroperasi sekian lama sejak sekian lama, tahun 80 an kater brader pemilik ni. Telah masyur di seluruh kawasan hulu langat dan kwsn sekitar. Ape yg legend pasal stall ni ialah brader yg masak beger ni, aku teramatla familiar muka beliau. So satu hari aku terfikir, aku rase penah tengok brader ni jual air dan burger di setiap siri Rock The World yg aku penah pegi. Rupenyer2 brader ni mmg selalu berjual di konsert2 di sekitar ibu kota sejak tahun Lefthanded baru bertapak di negara ni, manakala Search popular dengan lagu Isi dan Kulit.. yeah..pada zaman tu aku pn lom lahir lagi kot..haha.


Ape yang besnyer beger brader nih?

Selain menggunakan patty burger Ramli, dan sos campuran cili, tomato dan black paper, cara pemasakan dier sgt menarik bro. Daging burger dimasak secukup rasa, ditambah dengan seasoning Lea Parins dan 3 rempah2 menarik untuk penyedap makanan.pergh...terliur aku beb..ader yang aku capai skuter dan menapau burger daging double ni karang.



Gerai : Gerai Burger Batu 9, Hulu Langat
Lokasi: Cheras, Pekan Hulu Langat, bersebelahan Balai Polis
Harga makanan/minuman : Burger ayam/ daging RM2.30 , Double RM3.30
Waktu beroperasi: Malam sampai ngantuk

sekian,
payne
Crew Terjah Makan

No comments: