Saturday, July 3, 2010

Cendol dan Rojak mamak Bt 9 Hulu Langat

Pergh..akhirnya jumpa jugak rojak menarik kat rumah aku ni. Padahal gerai tu lame dah, tp sebab aku x perasan jer. Hari2 lalu depan gerai nih, tgk ramai giler org que untuk mendapatkan cendol dan rojak. Kali kedua aku pg, adik aku belanja, igt nk bungkus bwk balik. tp aku saje nk try makan kt sana, ditemani auntie2, dan pakcik yang baru balik dr pasar. Fuhhhh..layan..
Ape yg spesel nyer? Cendol dier beb, cendol biase yg dilengkapi ramuan istimewa turun temurun mamak tu. Sangat lazat, "refreshing" disaji dengan kacang merah yg fresh dari tupperware, jagung manis yg gebu cap _____ dan tidak ketinggalan santan yang disediakan dari buah kelapa tempatan, sangat lemak berkrim....
Untuk rojak pulak, aku x sempat snap pic, sebab aku tapau jer. Rojak dier sangat menarik bro, kuah dari resepi nenek moyang mamak tu, sayuran togeh dan timun yg fresh dan juga yg menariknyer der sotong sekali..fuhhh..lazat.
Aku x puas hati! so tanpa berlengah lagi, aku menapau 2 cendol dan 3 rojak untuk dibawa pulang. Sangat lazat brooo.

Gerai : Cendol dan Rojak mamak BT 9 Hulu Langat ( depan sekolah)
Lokasi: Bt 9 (pekan)
Harga makanan/minuman : Cendol : RM1.20
Rojak : RM3.00
Waktu beroperasi: Pagi sampai malam.

Cendol dan Rojak mamak Bt 9 Hulu Langat = 7/10


No comments: