Pages

Monday, July 5, 2010

Gerai Goreng Pisang Taman Jaya

Gerai Goreng Pisang Taman Jaya

Salam untuk semua pembaca blog nih, untuk episod kali ini di'feature'kan sebuah gerai yang terletak di Taman Jaya, terletak di belakang HUKM dan bersebelahan Taman Midah. Gerai kuih ni popular dikalangan student2 Maktab IPIK dan Teknik mahupun HUKM dan penduduk setempat yang dahagakan makanan untuk dijamah pada petang hari sambil menonton telenovela ataupun siaran ulangan piala dunia.

Petang td lepas berbisness di pandan indah, lepak umah member dkt taman midah. Gua dh x tahan ptg tu, ape lg..mintak tlg member yg bernama Weng untuk runner beli sedikit mknn untuk dijamah petang tu. Aku x follow, malas la plak..so stay umah dier sambil lyn citer Terminator.

Sory, sebab aku x ikot g bli kuih, so x berkesempatan nk snap gerai tu, tapi aku tidak menghampakan korang, aderla sedikit pix kuih2 yg dibeli d. cek it out.







Gerai : Gerai Goreng Pisang Taman Jaya
Lokasi: Cheras,Taman Jaya/Taman Midah. Di hadapan restoran Al-Amal.
Harga makanan/minuman : Standard Kuih 3 = RM1
Air limau ais = RM1
Waktu beroperasi: Petang

Review:

Harga makanan dan minuman sgt brpatutan dan sgt sedap broo.. Pisang grg dier fresh diadun dgn tepung yg cukup sifatnyer..perghhh... rase x cukup plak td, wlaupun dh mkn 5 kpg.haha. Cekodok and keledek pn mantap..layan beb..kalo pekene kopi lagi layan.. Next time aku nk g terjah gerai ni nk try kuih2 lain yg ader. Tpi kalo lu org nk beli, kne dtg awalla beb sebab takut habis ti kempunan lak lu org.haha. Tambahan plak adik yg jg keda ni 'comel', aku quote dari seorg rakan aku semasa dier melayan pisang goreng.. Overall sumer ok, kecuali air limau yg berasa payau sedikit ala2 air ikan..tp gua bedal gk beb smpai habis...haha..so ape lg..lu org kasi test kedai ni esok.

thanks
payne
crew terjah makan






1 comment:

Anonymous said...

teringat kat limau ais asam boi hanyir...yaks....