Pages

Sunday, July 4, 2010

Santai Cafe Tasik Permaisuri

Episod kali ni, aku terjah pulak port aku lepak petang2 dgn member2 (pizibes, weng and co.) Intan juga aku pernah bwh sini dua kali kalo x silap. yer kot :)Nape aku suke lepak Santai?
1- sebab suasana tenang, tepi taman tasik. tumbuh-tumbuhan hijau, fuhhh..udara nyaman beb.
2- senang parking, berlambak tmpat parking bro..x yah rebut2 la.
3- dekat ngn umah aku, wlaupun skg dh duk bt9, tp rase dekat gk. x tau nape.haha.
4- variety of drinks and foods. sebab aku suke mencuba minuman dan makanan yg rare.

So, suatu malam, aku n family pergi ke Santai, untuk try test masakan dorg.
Here's the review.
Menu pada malam itu
Diulas dengan detail setiap makanan.

  • Nasi putih - nice, ok la.
  • Ikan bakar (cencaru, pari, kembong)-nice, sos sedap!, ikan okla.
  • udang butter - sangat nice! recommended!
  • kailan ikan masin - x berapa nice la, pekat sgt, byk kanji..dan x berapa rasa ikan masinnya.
  • sotong tepung - okla, tp mcm jenis ring kat piza hat tu. x brape fresh la.
  • tomyam seafood - ini superb!recommended! layan beb, pekat and juicy, except lala yg x brape nk fresh.haha.
  • kerang bakar - worst...aku makan sket jer.nk kate bakar rase x macam bakar..siyes, x best!
  • pelbagai jenis air - seperti biasa, air tidak mengecewakan. durian belanda serves me right.haha


+
  • - makanan sedap! tempat pun menarik.
  • - harga? ok la. berbaloi.
  • - ader lagu2 merdu dan mengasyikkan, sesuai dgn suasana.
  • - screen besar ntuk tgk bola. dan berpeluang untuk menjerit GoooaAAlllll!

-
  • seatting arrangement yang agak menyusahkan biler dtg makan bersama family. maybe sesuai untuk couple2 yg sedang hangat bercinta sebab dibuai lagu2 love songs yg sangat..menarik!
  • nyamuk banyak brooo, asik mengaruk kaki jer td..sib bek makanan best.
Sekian sahaja ulasan dari saya.
payne.

Gerai : Santai Cafe
Lokasi: Cheras, Taman Tasik Permaisuri. Berhadapan Sekolah Sains Selangor
Harga makanan/minuman : -
Waktu beroperasi: Petang sampai tengah malam

Santai cafe = 8/10


1 comment:

mat_7824 said...

hehehe...RM143.00 utk 5 org...ok la tu...kerang bakar je out...yg lelain ok la...